
Himálajské dobrodružství na Enfieldu v Ladakhu
Na legendárních motocyklech Enfield 500 ccm jedinečná, dvoutýdenní dobrodružná akce pro vyznavače motorek, hor a exotiky.
Poznej Ladakh, nazývaný malý Tibet. V Tibetu čínská okupace zničila, co mohla, život v Ladakhu se za poslední staletí změnil jen nepatrně.
Nejvyšší sedla světa s nadmořskou výškou až 5 882 m
Úzké silnice, šotoliny, brody, závaly, nekončící zatáčky, výjezdy a sjezdy
Kultura hinduismu, buddhismu, islámu – svatá místa, klášter, mešity
Jezdíme sem od roku 2003, je to naše srdeční záležitost.
Předběžný program zájezdu Indie – Himálajem na motocyklu za dva týdny
1.– 2. den: Letecky do Dillí a následně do Lehu 3 500 m – kdysi královského hlavního města Ladháku. Leží ve výšce 3500 m.
3. den: Přebrání a vyzkoušení motorek, aklimatizace. Návštěva buddhistických chrámů Hemis a Thiksey v údolí Indu, tajemná centra dávnověké moudrosti a poutních středisek. Ponuré modlitební síně a ornamentální svatyně skrývají množství uměleckých pokladů – vzácné tibetské rukopisy, hudební nástroje, nástěnné malby s fantastickými tantrickými božstvy, ohromné mosazné sochy Buddhy. Nocleh opět v Lehu. 90 km
4. den: Přejezd 70 km do nenápadného kláštera v Alčí, označován znalci starých umění za jednu z nejvýznamnějších památek v Asii. Nástěnné malby na hliněných zdech se tu jako zázrakem uchovali po devět století. Pokračujeme 60 km do Lamayuru 3 600 m, prohlídka buddhistického kláštera z 11. století. 130 km
5. den: Do muslimského Kargilu ležící jen 10 km od hranic s Pákistánem, kde probíhala v roce 1999 válka mezi Indii a Pákistánem, následně údolím Suru. Nocleh v guesthousu s výhledem na sedmitisícovky Nun 7 135 m a Kun 7 077. 180 km
6. den: Neuvěřitelně scénickou silnicí podél hřebene s sedmi a šestitisícovými vrcholy, přes sedlo 4 482 m, ledovce stékající téměř až k silnici, proti proudu řeky Stod do centra Zanskaru, městečka Padum 3 600 m. 160 km.
7. den: Nedávno dokončenou neméně scénickou silničkou přes sedlo Shingo La 5 054 m do Darcha a do Keylang pro benzín. 180 km
8. den: Přes sedlo Baralacha La 4 830 m, náhorní planinu Sarchu 4 235 m, sedla Nuchli La 4 090 m a Lachalung La 5 064 m, úžasným kaňonem sjezd do Pang 4 500 m. Noc v místním stanu, kde nezapomenete na nádherné hvězdy. Na večeři doporučujeme skvělé momo – tibetské jídlo (taštičky vařené v páře). 180 km.
9. den: Vyjedeme na náhorní planinu, jezero Tso Kar, přes sedlo Pologongka La (4 950 m) k jezeru Tso Moriri 4 522 m. Kdo si udělá koupací výškový rekord? 150 km.
10. – 11. den: Výjezd do nevyššího motoricky dosažitelného sedla světa Umling La 5 882 m. Sedlo je zpřístupněno veřejnosti od roku 2022. Do té doby bylo v uzavřené pohraniční oblasti s Tibetem. 350 km
12. den: Jezero Pangong Tso 4 250 m s tyrkysovou vodou obklopené horskými štíty, které vás uchvátí svou krásou a klidem. Je největší jezero v Himálaji, z jedné třetiny v Indii, dvě třetiny v Tibetu. 130 km.
13. den: Hundar, klášter Diskit (restaurován Čechy) s obrovskou socha Buddhy, jeden z nejstarších a největších klášterů v údolí Nubra. 200 km
14. den: Přes sedlo Khardung La 5 359 m, jeden z nejvýše položených průjezdných silničních průsmyků na světě, odkud si užijeme nádherný výhled na okolní hory a údolí. Návrat do Lehu, vrácení motorek. 130 km
15. den: Zasloužená pohoda v Lehu – památky, nákupy, restaurace,.,.
16. den: Přelet do Dillí a jeho památky – Humajunova hrobka, Lotus templ nebo návštěva prodejen motorek – showroom Royal Enfield, JAWA, Yezdi, motorkářské ulice v čtvrti Karol Bach,…
17. den: Návrat domů Dillí – Praha.
Plán se může změnit s ohledem na přírodní vlivy – sesuvy půdy, spadlé mosty, nenadálé sněžení,, nebo politickou situaci. Nejmenší počet účastníků je pět.
Akce není určena pro sváteční nedělní jezdce, jízda po nekvalitních silnicích je fyzicky náročná. Vzhledem k nekvalitním a členitým silnicím je průměrná rychlost kolem 40 km/h. Tento zájezd je ve vysokých nadmořských výškách. Cestujeme po málo frekventovaných, úzkých, kamenitých silnicích bez svodidel s mnoha serpentinami, kde se potkáme často i s bezohlednými řidiči vyznávajícími pravidlo silnějšího. Při sebekázni, předvídání a chrániči se dá riziko dopravní nehody a úrazu minimalizovat.
Cena zájezdu zahrnuje
Ubytování, povolení do pohraničních oblastí, pronájem motocyklů Royal Enfiel Himalayan 450, indický mechanik, mapy, pojištění proti úpadku CK, testovací jízda na Enfieldu v Praze.
Cena zájezdu nezahrnuje
Stravu, pojištění léčebných výloh a stornopoplatků., benzín do motorek (2000 Kč), škody na motorce (způsobené havárií, terénem, krátkodobým opotřebením), doporučené kapesné i s rezervou je 600 USD, indické vízum 25 USD (vyřídíte si sami on-line dle našeho návodu), vratná záloha 500 USD za případné poškození motocyklu havárií nebo nesprávným použitím.
Letenky
Cena letenky je zahrnuta v celkové ceně zájezdu do maximálního limitu 22 000 Kč. Více informací zde.
Služby za příplatek
Doporučujeme Royal Enfield Himalayen 450 za příplatek 3000 Kč. O požadavku nás infomujte v přihlášce.
Pojištění stornopoplatků
Není v ceně zájezdu. Zájemcům zajistíme – doporučujeme ERV pojišťovna, varianta storno – pojistné 4 % z ceny zájezdu, spoluúčast 20%. V případě zájmu nás informujte v přihlášce. Podrobnosti zde a zde..







